Przeprowadzki Warszawa

blog 4
przeprowadzka

Formalności związane z przeprowadzką firmy

Formalności związane z przejściem dotyczą przede wszystkim takich kwestii jak: zameldowanie i wymeldowanie, rozwiązanie umów po przeprowadzce, zmiana urzędu skarbowego, powiadomienie banków i firm ubezpieczeniowych, nowe dane dla Urzędu Miasta.

Lista rzeczy do zrobienia w związku z przeprowadzką jest krótka, ale lepiej zacząć je wcześniej. Z formalnościami najlepiej zapoznać się na kilka miesięcy przed przeprowadzką, aby zaoszczędzić czas i uniknąć późniejszych stresów, a najskuteczniejszym sposobem na to jest wcześniejsze zorganizowanie całego procesu.

Wymeldowanie i zameldowanie

Pierwszą rzeczą, o której musisz pamiętać podczas przeprowadzki, jest wymeldowanie się. Wyeliminuje to wydatki związane z utrzymaniem dotychczasowego mieszkania, a także zapewni możliwość zameldowania się w nowej lokalizacji. Aby anulować rejestrację, można złożyć pisemny wniosek lub wypełnić formularz dostępny w gminie lub zdalnie wypełnić dokument i przesłać go pocztą elektroniczną. Podczas zakupu zostaniesz również poproszony o podanie adresu nowego miejsca zamieszkania, można to zrobić jednocześnie. Aby zameldować się w nowej lokalizacji, musisz posiadać tytuł prawny do nowej nieruchomości.

 

blog 3a

Wypowiedzenie umów po przeprowadzce

Jednak to nie wszystko, co każda osoba zmieniająca miejsce zamieszkania musi wypełnić przed przeprowadzką. Ważne jest również, aby z wyprzedzeniem poinformować wszystkich dostawców mediów, a także firmy, które wysyłają korespondencję na Twój adres. Należy anulować umowy na internet, telewizję kablową i telefon. Istotna jest również kwestia czynszu – o ile w przypadku wyprowadzki z mieszkania spółdzielczego własnościowego obowiązkiem notariusza jest zawiadomienie o sprzedaży nieruchomości, o tyle w przypadku mieszkania w całości własnościowego w spółdzielni odpowiedzialność jest inna . Jeśli mieszkasz w kamienicy lub domu jednorodzinnym, musisz również powiadomić o swoim wyjeździe firmy zajmujące się wywozem i wywozem odpadów.

Zmiana urzędu skarbowego

Formalności związane z relokacją wiążą się również z koniecznością zgłoszenia organowi podatkowemu nowej siedziby. Termin upublicznienia upływa 7 dni po zdarzeniu. W przypadkach, gdy relokacja wiąże się ze zmianą lokalizacji, konieczne jest wypełnienie i złożenie specjalnego formularza NIP-3. Powiadomienie banków i firm ubezpieczeniowych Podczas podróży konieczne jest również poinformowanie wszystkich banków, w których posiadasz konta i lokaty. Dotyczy to również firm świadczących usługi finansowe, takie jak ubezpieczenia czy fundusze inwestycyjne. Terminowe powiadamianie banków i firm ubezpieczeniowych zagwarantuje, że poufne listy nie trafią do skrzynek pocztowych nowych lokatorów w starej rezydencji.

Nowe dane dla urzędu miasta

W przypadku samodzielnego opłacania podatku od nieruchomości konieczne jest również poinformowanie o zamiarze samorządu lub gminy. Dotyczy to również właścicieli domów jednorodzinnych lub mieszkań, które są samodzielne. Dodatkowo przy zakupie nowego mieszkania lub domu konieczne jest opłacenie podatku od nieruchomości. Odbywa się to poprzez wypełnienie formularza o nazwie IN-1.

Zobacz także:przeprowadzka Warszawa tanio

Oceń nasze usługi